A Want in Her
Debuting filmmaker Myrid Carten has been filming since she was a child, and when her mother goes missing, she picks up her camera again in response to this new crisis. Her mother Nuala, once a successful social worker, suffered a mental breakdown after the sudden death of her own mother. She shuffles between rehab clinics, psychiatric hospitals, and occasionally the street.
Intimate, surprising, and often darkly funny conversations with her mother and other family members reveal the trials of loving someone who struggles with addiction and madness. Home videos from Myrid’s childhood and recordings of video installations from her current work as an artist form a playful blend of fictional and documentary elements, which compellingly capture the vicious cycle of care and rage.