The Selling of Innocents
Along Falkland Road in Bombay the largest red-light district of India is located. Every night thousands of men jostle each other in the narrow streets of Kamatipura, a quarter of only six blocks of houses. Behind the brothel doors a maze of corridors and cribs lies hidden. Here, the largely underage prostitutes are working and living. Many of them are originally from Nepal, where they were kidnapped or sold by their family members. Because of their fair skin and exotic features Nepalese girls are extremely popular in the Indian sex industry. The American director William Cobban was given access to one of the busiest whorehouses in Bombay. THE SELLING OF INNOCENTS follows the trafficking in young girls from Katmandu to Kamatipura.