Love and Rubbish
An estimated five million people are homeless in Russia, and one million of them are children. This film takes an unflinching yet poignant look at the lives of a group of children living in a garbage dump outside of Moscow, showing the hardships they face and the dreams they hold on to. This film is part of Why Poverty?, a groundbreaking cross-media event taking place in November 2012, urging people around the world to ask this question. Supported by 70 broadcasters around the world, the event aims to jump-start national and global debates about poverty in the 21st century.