Towards a Fragmented Anatomy
Technological and economic developments have never moved as rapidly as in the last 50 years. The consequences are felt most strongly in developing countries, which have been catching up at lightning speed since the turn of the century.
Sachin Yaduvanshi condenses the growing pains of his native India into a narrative that unfolds over a single day. We start in unspoiled nature, with morning sunshine drenching the fields and wind in the trees. The green wilderness makes way for agriculture and eventually gray buildings. In long, meditative shots supported by a restrained but effective soundtrack, always with a single dominant sound, we see the world taken over by bricks and mortar, and birdsong replaced by honking traffic.