Actress
Actress Brandy Burre of gave up her career to start a family with her boyfriend Tim in the town of Beacon, New York. She had two children: Henry and Stella, who turns three in the film while Brandy is performing with friends in Manhattan. Now that Brandy wants to get back to work, her relationship is on the rocks and the family is falling apart. Looking back, she says, “We were playing the roles that you think that you needed to play. The mom role and the breadwinner role he was playing. You’re so busy. We just forgot each other.” is a hybrid film about roles and yearnings, about stereotyping and a complex personality. Brandy Burre plays herself in this record of a troubled relationship, drawing on melodrama and cinema verité. Started and brought to a close by a gong, we see family life fragmenting, with Brandy talking frankly about the dilemmas she is facing, sometimes in voice-over and sometimes directly to the camera. Slow, low tones accompanying a scene of children playing musical chairs lend a melancholic aspect to what should be a happy tableau. Tim, the father and boyfriend, plays a silent supporting role.