Spielberg
The shark in Jaws, Harrison Ford's character Indiana Jones, the bicycle floating off towards the moon in E.T. and the realistic dinosaurs from Jurassic Park are all examples of Steven Spielberg’s predominance in our visual culture. These images are iconic and need no further explanation. Actors, fellow directors, film critics and Spielberg himself talk about his career, accompanied by a ton of archive footage. They conclude that the movies he has made weren't really about extra-terrestrials, dinosaurs or poltergeists at all, but mainly about Spielberg himself. His divided family, the sisters he tormented, the suburb where he lived and grew up too fast: we recognize all of these themes in his movies. As an outsider who was bullied, he was always able to express himself through filmmaking. But even with his hugely successful career, he's only really happy with himself when he’s working on a new movie: "It’s not fun to be me in between projects or ideas. Then I have much too much time to think."