Feed
Kevin Rafferty‘s best-known film is indubitably THE ATOMIC CAFE, in which he amalgamated fragments from military propaganda films, information films, television commercials and feature films on the Cold War and on an impending nuclear war into a hilarious and sobering look on America‘s foreign politics in the fifties and sixties. Together with James Ridgeway - political correspondent for The Village Voice - he used a similar process in feed. This time, the subject is the 1992 presidential election campaign: Clinton versus Bush and a bit of Ross Perot. The leitmotif is made up by the raw images of the people involved, before and after their TV performances. A striking detail is the large number of milk shakes consumed by them in these stolen moments.