Danger Zone
Why would you travel to a war zone if you didn’t have to? Maybe because you need an adrenaline kick? Rick from the US couldn’t get into the military so he came up with his own alternative. He set up a company, War Zone Tours, to organize trips to conflict areas. Andrew from the UK has been making similar trips for years. He travels around Somalia with AJ, a young man who seems barely aware of the life-threatening nature of the situations he’s voluntarily getting himself into.
Eleonora from Los Angeles visits Afghanistan hoping for a “raw, real, and rough” experience—the opposite of what she has at home. At first war seems like an exciting game to her, a way to escape an empty life. But once she gets there she talks about how scary she finds violence. Images of bloody attacks back up her stories.
As viewers, we become travel companions with the dual role of voyeur and participant. A smart road movie revealing what a luxury it is to know war as merely a spectacle.