Little World
Albert loves life, and he won't let anything get in his way, least of all his wheelchair. He's only 19, but he's already traveled to dozens of countries. He's made a sport of leaving with only 20 euros in his pocket and putting his faith in the innate goodness of people he meets along the way. And he has plenty of other tricks up his sleeve to get into places free of charge if he needs to. This time, his destination is as far away as possible from his home in Barcelona: a lighthouse in New Zealand. For the first time, he will not be alone, because his girlfriend Anna will be joining him. It's impossible to hitchhike with a camera team in your wake, so they decide to film their adventures themselves. They experience plenty of amazing stuff, but sometimes things get tough, especially for Anna, who can't always keep up with Albert. They have agreed that the filmmakers will join them in New Zealand for the last part of their trip. Through interviews with his grandmother, stepmother and father, we discover that this irrepressibly optimistic young man had a pretty tough time as a boy. He and his father have dealt with his problem in a remarkable way. With animations in the background, Anna's parents and various members of Albert's family explain why they let them go on this journey.