An Intermission
You hardly ever see or hear anything about young homeless people, and even when they do appear in a film, the portrayal of their lives may not be very accurate. Artist and filmmaker Edwin Mingard thought it was time for a new approach.
The short film An Intermission provided young homeless people in Britain the opportunity to tell their own story. They appear not only in front of the camera but also behind it. We see them experimenting with microphones and music, or coloring the film negative with felt-tip pens, working collaboratively with the filmmakers. Meanwhile, we hear how they see contemporary Britain.
This process was also a way for the young makers to look back on what they have experienced, where they want to go, and what is important to them. Mingard has compiled this material in a free, almost dreamlike atmosphere. It is a project that exudes creativity and resilience, and above all feels completely sincere.