Silent House
Set against the turbulent backdrop of Iranian history over the last 40 years, Silent House tracks the fortunes of three generations of an upper-middle-class Iranian family. At the center of the story stands the century-old house in Tehran in which the family lived through both happy and tragic times.
The filmmakers, a brother and sister in the family, were able to draw on the rich archive of family home movies, placing them alongside historical material as well as interviews with relatives. Charting the changes experienced by the members of this traditional family following the 1979 revolution until the present time in a highly personal narration, they weave together a rich tapestry of social and political themes. With the house itself as a silent witness, the family’s story becomes a mirror of society.