Since 1990 choreographer Ohad Naharin is the artistic director of the Batsheva Dance Company, which resulted in a successful international tour with the play Anaphase. By integrating dance, theatre, (rock) music and film in short fast scenes this choreography exceeds the limits of dance. ANAPHASE ? THE FILM is not a documentary about this piece nor a registration of the performance, but a translation of the choreography to the film medium, making the film an autonomous artistic creation. The images in the film stem from three sources: live performances in the theatre, dancing scenes which were performed especially for the film, and rehearsals. Filmmaker Levi Zini aimed at a visual and auditive form that does justice to the thematic and sensual richness of the piece. The movements and the rhythm of the film offer the audience an overwhelming experience.