Enemy Within
Bjarke Myrthu’s Enemy Within is an early interactive web documentary that explores details of the Chechens and Russians who have been living through years of bloody conflict. Viewers don’t just view, but choose, explore, and discover ever-expanding details of the experiences of both sides. Classic mechanics of web navigation like roll-over, click-through, and multiple page organization take on a new meaning as drivers of an emotionally riveting world of stories captured in archival photo and video, interviews, and title cards–all standards of traditional documentary practice.