Seek Bromance
Seek Bromance is a cinematic performance showing a transformative relationship between two transmasculines who have very different attitudes as to what masculinity can be. A trans romance situated at the end of the world.
Samira Elagoz dedicated years to filming and researching cis men when still a female artist. While previous projects (i.e. Craigslist Allstars, 2016) had him searching for masculinity as an outsider, this is him doing it as a fellow bro. It started from a message Elagoz received on Facebook from a mysterious male-presenting profile who turned out to be a trans guy artist and former glamour model called Cade. When Elagoz eventually realized he was a non-woman himself, he immediately knew he wanted Cade to be the one to guide him.
The theme of this collaboration became the relationship between 3 lovers, the camera being one of them. Roaming in shared isolation through a locked-down LA and Las Vegas deserts, with a car, some cash, and a supply of testosterone, the lovers explore integral dynamics of masculinity and femininity.