War of Lies
In 1999, Rafed Ahmed Alwan al-Janabi fled his native Iraq and ended up in Cologne, Germany. In his asylum application, he stated that he was a chemical engineer working for the military industrial complex in Iraq. This naturally attracted attention. A member of the German secret service, the BND, told him that “they” wanted to bring down Saddam Hussein, Al-Janabi claims. Music to the ears of this Iraqi, who wanted nothing more than to see the end of the ruthless dictator. Al-Janabi suggested that Hussein had weapons of mass destruction and made sketches of the complex where he worked. He received the code name Curveball, which turned out to be strangely fitting. His relationship with the BND went sour, however, and after October 2000 there was no more contact between them. Then, after 9/11, the old file was dug up and sent to the American and British secret services. In 2003, President Bush gave the order to invade Iraq on the basis of this dubious information.