L'Ordre
Raimondakis is an old Greek who spent the largest part of his life in the leper colony of Spinalonga, on an island north of Crete. L'ordre tells his story, and that of many of his fellow- sufferers, against the background of the social position of lepers in past and present. Once lepers were isolated in colonies and treated as outcasts. Nowadays they are usually treated in modern nursing homes. For many people leprosy is still one of the most terrifying diseases. The stigmata of the horrible pathological process have certainly contributed to that reputation. In l'ordre this process has been captured in an uncompromising way. It is also a film about the question as to how a society generally deals with disease.