Final Destination
Lithuanian ex-convict Povilas Marcinkus moves into a nursing home after 28 years in prison, and this one-legged former drug addict finds it difficult to adapt to such a small community. He shares a miniscule room with his huge collection of animals. Outside its doors, he lets his fellow residents know who's boss – as far as he's concerned, anyway. But his neighbors are often too muddled, feeble or drunk to deal with him. This behavior leads to him being evicted, and he ends up on the streets, where his life takes a quick turn for the worse. Povilas returns to his former drug-fuelled life, begging, stealing and getting high with his girlfriend. But filmmaker Ricardas Marcinkus returns with his camera, time and again, seeking out Povilas and painting a harrowing picture of a man caught in a vicious and miserable circle. From the outset, the protagonist tries to present himself as strong and right-minded, but some scenes reveal less noble characteristics – to his great rage and frustration. With the passing of time, we see Povilas becoming increasingly feeble and emaciated. He asks Marcinkus for money, food and help finding a rehab program. But will he appreciate the true value of Marcinkus 's helping hand?