Great Muy Bien
The United States restored diplomatic relations with Cuba in 2015. Although the economic embargo against the island is still partially in force, it’s suddenly no longer unrealistic for Cubans to dream of one day living and working abroad. That’s why many Cubans are now learning English in the private schools that have popped up like mushrooms all over the country. Director Sheyla Pool highlights the urgent need for these lessons by showing us a labored conversation between an American tourist and his Cuban driver. The American stresses that the shift in diplomatic relations will bring rapid change to Cuba. He sees it as a negative development, but many Cubans are looking forward to the many opportunities it offers. During the English lessons we hear about their dreams for the future and the new Cuba that is starting to appear on the horizon.