May It Last: A Portrait of the Avett Brothers
The album True Sadness by folk rock band The Avett Brothers was nominated for a Grammy in 2017. May It Last: A Portrait of the Avett Brothers follows Scott and Seth Avett, the singing brothers from the state of North Carolina, over the two years it took to make the album. Filmmakers Judd Apatow (known for comedies like Knocked Up and producer of the series Girls) and Michael Bonfiglio were allowed to film anything they wanted. The result not only provides some fascinating insight into the artistic process, but also reveals events in the personal lives of the brothers and their band, from illness and birth to divorce. The film features archive footage, interviews and excerpts from concerts, ending with a show at Madison Square Garden. True Sadness was produced by the famous music producer Rick Rubin, who observes that it's not just the brothers’ singing that is harmonious: "Think of all the brother groups that eventually fall to infighting—these guys haven't." So it may indeed last, as the film's title suggests.