Act and Wind
This swirling compilation of now classic film images shows how a single shot or short scene can engrave itself forever in our memory. To name a few: the group of monkeys on a rock from by Kubrick, the screaming brother in the tree from Fellini’s and Woody Allen’s Jewish mother above the New York skyline in . These bookmarks in film history flash by in with some truly creative editing, director Marcelo Masagão offers a documentary look at the film medium. “It's a movie in between shots, or a movie that joins shots together,” he explains. The film prioritizes the most important act in the art of cinema: the cut, the passage from one time-space unit to the next. Invisible in itself, only to be noticed through the images it connects – the end of one scene and the beginning of another – the cut forms the quintessence of cinema. In this succession of iconic shots, Masagão masterfully shows how films communicate with each other, how they cross time and space to tell a more universal story. A true treat for the cinephile.