Impulse: Playing with Reality
Chaotic, reckless, dangerous—living with ADHD can be a constant battle. Impulse: Playing with Reality translates this into a personal experience. After their award-winning film Goliath (about schizophrenia), Barry Gene Murphy and May Abdalla now delve into the minds of people with severe ADHD.
In this interactive VR experience Leanne, Omar, Errol and Tara talk about their lives and ways of thinking. Their stories are brought home through mixed reality. While you attempt to follow a train of thought, the stuff in your room sets off a chain reaction leading to all sorts of mayhem. Shadows on your walls become portals into labyrinthine worlds. Words spiral out into alternative meanings and possibilities.
Impulse makes clear that the world holds much more information than we can process. This maelstrom of possibilities and thoughts pushes some people to the edge of the abyss. Murphy and Abdalla provide powerful insights into their reality, in a form that always serves the four candid narrators.