I’ve Always Been Jealous of Other People’s Families
In I’ve Always Been Jealous of Other People’s Families, Shirin Anlen turns the tables and investigates the mental states of the intelligent machines we create. For this machine learning installation, she has teamed up with producer Arnaud Colinart (Notes on Blindness VR) and the National Film Board of Canada. Together they invite the audience to sit down at a dinner table and act like a family. What do these moments trigger in an AI? How does the AI feel about the most mundane and intimate moments of human life? Ordinary rituals affect our own state of mind—do they affect the learning process of the intelligent machines we create in the same way?