Che!
He’s named after Che Guevara, 12-year-old Che tells us. Except he was one of the good guys, and Che’s more a fan of the bad guys. Whenever he sees an axe or hedge clippers or a leaf blower, his imagination runs away with him and he comes up with all kinds of horror scenarios. We see them too, in this window on Che’s world, which has changed pretty radically since his parents got divorced. In a playful way, his reality sometimes gets transformed into his fantasy world. Even his younger brothers and the outside world get caught up in these scenarios. The divorce also has its good sides – there are no more arguments, and he gets a double allowance – but making new friends in the new neighborhood isn’t easy. And he misses family life – it was good to be together. Now he can’t just play with his father anytime, which he'd really like to do. Disarmingly open and at ease, Che talks about the good and not-so-good things in his life. He becomes bashful only when his girlfriend asks him to go steady.