Red Moon Tide
“The ocean is an animal that breathes twice a day,” wrote the Galician poet, journalist, and novelist Álvaro Cunqueiro. Together with the surrealist paintings of his contemporary Urbano Lugrís, this quote served as a source of inspiration for this film. Lois Patiño poetically and mystically portrays the true story of Rubio de Camelle, a diver who retrieved the bodies of more than forty shipwrecked sailors from the sea.
Now Rubio himself is missing. His fellow villagers wait for news as if paralyzed. In a twilight zone hovering between life and death, they search for his body. Each rising tide brings Rubio a little closer, but then the ebbing water takes him away from them again.
In Red Moon Tide, Patiño goes deeper into the world of his previous film, Coast of Death (2013), in which he portrayed life on the beautiful but dangerous Galician coast. A tale of mourning and legend, in a world where the spirits are part of the community and waves can be transformed into rocks.