Rising up at night
In late 2022 the Congo River flooded, inundating much of the Congolese capital Kinshasa, home to 17 million people. The flooding means many of them have no access to electricity, and Christmas is approaching.
This collection of short stories builds on the short documentary Up at Night, which won director Nelson Makengo the IDFA Best Short Documentary Award in 2019. Makengo again uses his sensitive observational style to show how a community meets challenges and reinvents itself—despite the precariousness of life.