My Granny Lien
Before 84-year-old Granny Lien appears on-screen, we hear her voice. She snarls a little, a sound that is coming from deep inside. As her teenage granddaughter Christel patiently explains to her who's who in some photos, it becomes clear to us that Lien is getting senile. Once in a while, we get a glimpse of the woman she once was, like when Christel reads some verses aloud that she wrote for her years ago. Christel visits her twice a week. She has no idea if that's something other kids do too, but she thinks it's only natural; after all, her grandmother took care of her for years. When Christel tells of the path behind her house that led to her grandmother's, we suddenly go back in time and see her as a toddler, waddling down that same path. The director includes various recordings from the past, and these highlight the very special relationship between Lien and Christel. The film shifts back and forth between loving meetings and interviews, in which this special teenager talks openheartedly about how she sees her grandmother's life. She misses their close bond and wonders how it will be once Lien no longer knows her. Will she keep coming to visit so often?