Eks-potstjmejster iez aktsjie
The film introduces the veteran of labour and war Anvarbek Omarov. He lived a long life, full of dramatic events. He lives in Akchi now, which is situated 150 km from Alma-Ata, the capital. Anvarbek does not remember his parents: the hunger caused by Stalin's collectivization plans killed them. "I am a son of Stalin and Krupskaya," says Anvarbek. Many years have passed by since then. Relatives took him away from the chest of his dead mother as a two-year-old baby and put him in a children's home. As a teenager, Anvarbek got heavily injured at the Leningrad front and became an invalid. He constructed roads and worked in communications in his village after the war, and later he was a chauffeur, a labourer, a shepherd, and the director of a post-office. "Rural life is clear for me," declares Anvarbek. And then he tells what he saw, heard, experienced. The film was made in the days of the August 1991 coup and gives a summary of incredibly cruel social experiments in the former Soviet Union.