Gasoline Rainbow
After graduating from high school, a group of teenagers from small-town Oregon go on a road trip to the coast some 500 miles away. The five good friends set off in a van in high spirits and begin a rollercoaster of adventures and extraordinary encounters with odd passersby, hobos and hippies—a modern version of Kerouac's On the Road. On foot, by freight train and by boat, they hope to reach the famous “Party at the End of the World.”
The friends talk about their uncertainties and problems, musing in voice-over or with new best friends they make along the way. What will the future hold when they return home? There’s no shortage of inspiration and new ideas in the meetings with the free-thinking, hippie-like residents of Oregon.
The filmmakers play with reality and fiction, as they did in their previous projects that are an ode to typical American phenomena, in this case the road trip. There is room for emotion and sadness, but also loads of fun in the endless freedom of skating, sleeping under the stars and smoking a lot of weed—all under the motto: “Fuck it.”