The Four Year Plan
In 2007, the destitute London soccer team Queens Park Rangers (QPR) was bought up by billionaires, who in turn became the richest owners of such a team in the world. For four years, Mat Hodgson followed the team and its bosses in their quest for the most lucrative promotion in competitive soccer: from the Championship competition to the Premier League. Hodgson is on the heels of everything that happens, but without playing a role in his film. He observes and listens in - eavesdrops, even. The camera records meetings, telephone conversations, matches and private chats that are skillfully edited and reveal the turbulent and dramatic developments in four seasons of QPR. Occasionally the team shows signs of improvement, but not often enough. Managers come and go, and the fans, who were at first very grateful to the new owners for saving their team, lose faith and stop attending matches. "We want our Rangers back!" shout the fans who do show up. Players lose their fighting spirit, and whereas the team once spent millions on just about everything, now they even have to economize on flowers. But when Neil Warnock becomes manager of the team in 2010, the fifth one that season, it looks like the tide might be turning.