Habana Muda
Chino is a deaf Cuban, and he's having trouble supporting his family. When Jose, a Mexican tourist, falls in love with him, Chino sees the chance for a better life. He discusses the possibility of immigrating to Mexico with his wife. We follow Chino as he moves within the small community of deaf people, where his friends respond frankly to Chino's plans. While Jose is in Mexico making arrangements for him to immigrate, Chino and his wife talk about their future. Can they already ask Jose for some money for a car? Who will help Chino get a job once he's in Mexico? Who is going to fix things in the house? Would it be sensible to practice safe sex, now that Chino is also having sex with a man? The family muddles along as they await developments. Meanwhile, Jose finds himself contending with his own questions. Is Chino really in love, or is he after Jose's money? And is it right to start a family this way? "I can't buy a family like this," he concludes. This intimate film provides a unique glimpse of everyday life in the Socialist Republic of Cuba, especially among its deaf community. Even their most heated discussions are silent.