Ik word beroemd
Rashid is thirteen, Marlou nineteen and Helga twenty-eight. All three of them dream of a successful singing career. They give everything they got, convinced that one day they will break through. They take lessons from Rudi Duurvoort, who previously taught several successful R&B singers. Apart from their singing technique, they also rehearse their presentation: an artist has to move well and look great. ‘In the market I’m a product’, Rashid says. ‘People have to buy me.’ A first studio audition seems to bring success a little closer, but the sacrifices that fame demands are also pointed out to him. In IK WORD BEROEMD, director Brigit van Dam follows the young talent for one summer. After their performance at the Amsterdam Kwakoe festival, they anxiously look forward to a great show at Sail 2000. Representatives from the music industry might be present there. The singers are driven by a dream, but the reality is unmanageable and full of technical and practical problems.