Archeologia
A documentary film showing a most accusing form of archaeology. It tells a compact, sparse but impressive story about an excavation project by a team from the Institute of History of Material Civilization of the Polish Academy of Sciences. The excavation work was executed inside the Birkenau division of the Auschwitz concentration camp, at a site near the former 3rd crematorium. The objects that are being dug up are minor articles for everyday use left behind by all the people of various nationalities who were brutally murdered in the camp during World War II.