Gentlemen
Adrián Orr's film is a peek into a small male universe. Men visit the barbershop run by the Spaniard Jose for a haircut and a good chat. In this cramped shop, they discuss their neighbors, and of course sports and women are also favorite topics of conversation. The customers are men of few words. Orr maintains their anonymity by filming only the backs of their heads, and observing them in short scenes shot from a static camera position while Jose calmly goes about his business. He offers his customers a willing ear as they chat about their everyday lives, and sometimes even has a chance to say something himself. The shop's large window provides a view of the world outside.