Kids on the Silk Road: Girl Against Gravity
Erdenchimeg (11) has her mind set on becoming a famous contortionist – a speciality of Mongolian acrobats. Her team at the circus school is invited to become part of a prestigious show on the parliament square. But suddenly Erdenchimeg seems incapable of managing her exercise. The prospect of becoming the ‘odd one out’ on her team is all the more frightening because her dad is imprisoned, her mother is a former alcoholic, and Erdenchimeg was only admitted to the circus school as an act of good will. Not only her dreams, but also the dignity of her family is at stake.