Nasz wiek xx
At this moment Warsaw has between 7,000 and 25,000 homeless people. Under the socialist regime this problem was largely denied. This touching film deals with the way these people are aided. They get food, clothes and if possible accommodation. The message is that everyone, young and old, can become homeless. The emergency measures are not really sufficient. In the film we see people, weary and disappointed, who despite this situation fight for their own dignity.