Depeche Mode 101
In the course of time, D.A. Pennebaker‘s DON‘T LOOK BACK and MONTEREY POP have become undisputed classics in the genre of the rock film. They set an example for the next generations, also for the makers of MTV clips. For this project Pennebaker registered the final days of a large-scale world tour by the British ‘electro pop group’ Depeche Mode. The film focusses on the 101st concert of the band, in the enormous Pasadena Rose Bowl, but the concert scenes are intercut with backstage shots, pictures of fans travelling with the band and typical on-the-road footage, together providing an impression of the life of a band on tour.