Z zycia pomnikow
A film about demonstrations for the Solidarity Union, showing a lot of archive footage. It deals mainly with the unveiling ceremony of a monument for the Polish revolutionary Felix Dzierzynski on a square in Warsaw in 1951, and about its destruction in 1989.