Confessions of a Mole
After seven years of living and studying in Poland, Mo returns to her parents in China. She quickly finds herself back in the family’s perpetual patterns, but she feels out of place. Her parents’ usual care, though well-intentioned, often triggers conflicts with her, while relatives chime in with questions about when she’ll take the next step in life.
Meanwhile, her relationship with her boyfriend is far from smooth, and then there’s the matter of the mole below her eye. According to traditional Chinese face reading, its tear-like appearance will bring misfortune. What will happen if she simply leaves it as it is?
Traditional beliefs clash with modern values in this tragicomic melodrama, full of self-mockery and comic stop-motion animation. Mo pushes back in her search for the truth, unaware that her insistence might deepen the existing rifts within her family. Can the calamity that then befalls the family still bring them together, or has it already gone too far?