Zintuigen zijn de voetjes van de ziel
With Zintuigen zijn de Voetjes van de Ziel Brigit Hillenius made a intimateportrait of her father, writer/biologist Dick Hillenius, who died in 1987. In conversationswith people who were close to him Dick emerges as a contagious storyteller and astrong personality, who sometimes unintentionally overshadowed others. But Dick'sdeath has left a great emptiness. Brigit takes her camera to Madagascar, for example,to capture on film what her father saw on his travels. But she fails in finding the sameenchantment in the forest as there was in his stories. While shooting, she reaches theconclusion that her father's death marks the beginning of her career as anindependent filmmaker. "Here I can represent with my camera the legacy of his way oflooking. In that way, he will stay with me".