White Lies - Secret History
In 1953 the young English priest Trevor Huddlestone, who was working in South Africa at the time, sent a letter to a group of socially committed Christians in London, united in Christian Action, with a request for financial support for family members of people who were fighting apartheid. The request was granted and eight hundred pounds were transferred. This was the beginning of the British Defence and Aid Fund - from 1965 the word 'British' was replaced by 'International' - which in forty years of apartheid managed to channel more than one hundred million pounds into South Africa via secret routes. In WHITE LIES - SECRET HISTORY the people who were directly involved for the first time talk frankly about the methods of the fund. In addition, South African secret service agents describe their attempts to infiltrate the fund.