Pokoj zwyciezy swiat
Documentary about the second congress for world-peace in Warsaw, which was initially planned to take place in Sheffield. The English refused to extend visa to the festival guests. Among them was Pablo Picasso, who at the time vowed never to set a foot on English soil again, which he did. The visitors to the congress protested against the Americans because of the Korean War and against the French because of the war in Indo-China. They draw up a petition for world-wide peace. We see and hear speeches by representatives: special support for Pak Den?Hai (Korea) and Ilya Ehrenburg. The film also contains images of president Truman and Winston Churchill, demonstrations and riots in Paris, Berlin, Italy, Sheffield and London, the ravages of Warsaw and the reconstruction of the city. Preserved from a nitrate copy of the Bundesarchive. NFM did not have a copy yet.