Director Richard Pakleppa takes his camera into the streets of Angola to capture stories from all sections of society, and thus find out how the country has been doing since the end of the horrible civil war that lasted for three decades. A group of street urchins, a teacher, a priest, a fishmonger, a model and a rapper tell about the war and the changes they are currently experiencing. One person is leading an affluent life, the other still eats with a piece of cardboard. One is cynical, the other optimistic. "Democracy is still shy here, but it's on the rise." The stories of various people, from petrol-sniffing children to oil barons, crisscross one another in Angola. Pakleppa quietly juxtaposes them in different cities. In the process, he addresses numerous facets that colour this society, such as jurisprudence, oil, landmines, poverty and micro-credit. The images of the landscape and its people, cities and vegetation are accompanied by a voiceover that reads letters out loud, and by the country's typically wistful music. "We are children lost in the mud, we are the children of the bullets."