Ahorse!
This cinematic VR installation takes us from prehistoric times to a future in which the physical world is replaced by a virtual paradise. We travel through different stages of consciousness, inventing new ways of expressing our imagination along the way, from cave drawings to photography, towards a point where we fly out of the frame and become one with the image ourselves.
Ahorse! raises questions about who we are as human beings, and what this means for the way we look at the world. Packaged in poetry, there’s also a reflexive view of the media that we use to do so. In this sense, the work is also self-referential.