Saba
The world of two Brazilian hundred-year-olds would appear to consist only of fragments, of little peeks and close-ups. The bigger picture is nowhere to be found, and every day is the same. A housekeeper attends to the chores and washes and shaves the old folks. They in turn do nothing except sit there silently, almost drugged, perhaps just waiting for the end. Their eyes are mostly kept off-screen, which makes it difficult to perceive some sign of their own will or personality. Their life is accompanied by the constant, soft hum of the highway that passes by their house. This beautifully shot, poetic film focuses on the details of two lives: their home, their bodies, and how they are waiting.