The Will
As his grandfather lies dying, thirty-something Henrik looks forward to receiving an inheritance from the successful family hotel business. And he really could use the money: Henrik and his eldest brother are both struggling with drug and alcohol problems; they are also completely broke, and Henrik's wife has left him. The inheritance will change everything, or so the pair believe. The film follows Henrik's every move from the moment the wealthy old man finally dies. But getting his hands on the loot turns out to be much more complicated than Henrik thought. The disappointments soon start stacking up. "If I had known I wouldn't inherit, I'd have done something with my life," he admits. As he descends in a turbulent, downward spiral, Henrik reveals more and more details of his at times shocking youth to the ever-present handheld camera. It soon becomes clear that nothing is for certain in this Danish family. While struggling to get their hands on the millions, the brothers keep themselves busy growing weed, playing with their many cats, and making calls to anyone and everyone. The director captures it all - even the drunken car races, complete with highly appropriate death metalmusic by Rammstein playing in the background.