Do all cities have their own psyche? They all seem to have their own atmosphere, at least. For several years, filmmaker and video artist Simon Liu has been capturing that quality in Hong Kong. His films and video installations reveal the rapidly shifting psycho-geography of a city subjected to intense repression by China.
Devil’s Peak uses dynamic montage to evoke this pressure-cooker environment. Much in the mold of classic city symphony films such as Walter Ruttmann’s Berlin: Die Sinfonie der Großstadt (1927), the film initially seems to be giving an impression of the bustling urban life encountered in any major city.