The Lost Object
We all think we know what a plane crash looks like, but only because we've seen it in the movies. This is what the French philosopher Jean Baudrillard calls a simulacrum. Reality today largely consists of such imitative images, and often we never even see the original. Sebastian Diaz Morales’s oeuvre is a simulacrum factory. He shows how reality is constructed, both in our imaginations and in films. The Lost Object takes us into a deserted film set, an anonymous room that looks dated but resists any attempt to date it precisely—the ultimate fiction. Mirrors reveal the film crew, but then the image gradually disintegrates and dissolves, until only a glass cube remains. In this geometric object, the distinction between fact and fiction is eliminated—reality and its representation become one.