He Makes Me Feel Like Dancin'
On the invitation of Jacques d'Amboise Emile Ardolino, who died recently, directed He makes me feel like dancin'. D'Amboise is a solo dancer with the New York City Ballet. Under the auspices of the National Dance Institute, of which he is the founder and artistic leader, he works on several ballets with a group of school kids. These ballets are specially designed for the gala of the institue: 'The Event of the Year'. The school children all come from New York, but have different backgrounds. D'Amboise's aim is to give the children the opportunity to share the joy of dancing with each other by means of a unique learning process. Beside the children's determination to arrive at a good performance, the film also shows setbacks and successes they experience during rehearsals.