The Last Chair
On an isolated farm in the Dutch province of Drenthe, the elderly Egbert is living out his last days. He has neither TV nor internet, and his only contact with current affairs is the newspaper he lays on the table under his pan of kale. It seems an empty existence, but this VR documentary gives viewers the chance to leave behind the bustle of everyday life, explore Egbert’s living room or garden and see life from a different point of view. Egbert is content with his life, unlike Fred, the protagonist of a second short film in The Last Chair. This terminally ill ex-hippie left his family for a solitary existence in France. He's as composed and self-sufficient as Egbert, but he finds it hard to enjoy life because he's haunted by the bad choices he has made. In this 360-degree project, we experience a calm that's rarely seen in the modern world—at the same time, we are silent witnesses of lives drawing to an end. On-site reservation required.