Berliner Ballade
For the past ten years Marker has mainly made films for television and on video. His videocamera takes onthe same meaning as his Rolleiflex: that of a photo camera with which he can capture his images.Berliner ballade is one of those video films. It was made shortly after the collapse of the Berlin wall, six years agonow.